Hoşgeldiniz, lütfen Kayit olunuz.

E-mail nize Akivasyon kodu gelecekdir, eğer gelmesse Yöneticiler
tarafindan 1-2 gün icinde Akiv hale getirelecekdir.

Tiyatro Dünyası " dedik ya, kapatsalarda heryeri, buluruz birbirimizi"

Tiyatro Dünyası Forum
http://tiyatrodunyasi.benimforum.biz/forum.htm

PORTAL : http://tiyatrodunyasi.benimforum.biz/portal.htm
bu limana uğrayın, her geçen gün yenilikler eklenecek, daima geliştireceğiz ....

RADYO : http://tiyatrodunyasi.benimforum.biz/RADYO-h1.htm

TV : http://tiyatrodunyasi.benimforum.biz/TV-h2.htm

Kopmayalım, dağılmayalım, irtibatı kesmeyelim..... diyerek çağırdılar bende geldim burdayım deyin ve gelin getirin heryere yazın MSN facebook imzalarınız vs vs .

Orası açılana kadar buralardayız ... Oralara birşey olduğunda can simidimiz olsun.. Yedek lastiğimiz, istepnemiz olsun... Dağılmayalım yeterki....

En son MC haberleri, kursiyer haberleri ve diğer çok şey için ... ÜYE olunuz lütfen. PROFİLLERİNİZİ eksiksiz ve ayrıntılı yazın lütfen..

Tiyatro Dünyası Yönetimi.



Okul Öncesi Eğitim Nedir ?

Aşağa gitmek

Okul Öncesi Eğitim Nedir ?

Mesaj tarafından uyuyan_gunes Bir Salı 3 Kas. 2009 - 0:07

Okul Öncesi Eğitim Nedir? Neden Önemlidir? [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



Doğumdan ilkokulun başlangıcına kadar olan çocukluk yıllarını içine alan bu yaş çocukların bireysel özelliklerine ve gelişimsel düzeylerine uygun zengin-uyarıcı çevre olanaklarını sağlayan onların tüm gelişimlerini toplumun kültürel değerleri ve özellikler doğrultusunda en iyi biçimde yönlendiren eğitim sürecidir.


Temel İlkeleri [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



  • Her çocuk farklı bir bireydir
  • Okulöncesi dönem yaşamın temelidir
  • Çocuğun gelişiminde özel alıcı dönemler vardır
  • Eğitim çocuğun gereksinimlerine duyarlı olmalıdır
  • Gelişimin bütün yönleri birbiri ile ilişkili olduğundan eğitim çocuğun bütünlüğünü gözetmelidir
  • Eğitimde çocuğun etkin katılımı ve ilgisi önemlidir
  • Öğrenme çocuğun bildiklerinden başlamalı ve kendi kendine öğrenmesini desteklemelidir
  • Oyun çocuğun en önemli öğrenme yöntemidir
  • Çocuğun gelişiminde çevresindeki çocuk ve yetişkinlerle kurduğu ilişkiler önemlidir
  • Sağlıklı bireylerin yetiştirilmesinde duygu ve tutumlar önemlidir
  • Çocuğun eğitiminde kalıtım ve çevre ve bilgi etkileşim halindedir



Önemi [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



0-6 yaş arası çocuğun hızla yönlendiği kritik yıllardır. Bu yıllarda temeli atılan beden sağlığı ve kişilik yapısını ileri yaşlarda yön değiştirmekten daha çok aynı yönde gelişmesi şansı çok yüksektir. Uzun yıllara dayalı araştırmalarla çocukluk yıllarında kazanılan davranışların büyük kısmının yetişkinlikte bireyin kişili yapısını tavır alışkanlık inanç ve değer yargılarını biçimlendirdiği görülmüştür.


Amaçları [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



  • Çocukların beden zihin ve duygusal gelişimlerini ve iyi alışkanlıklar kazanmasını sağlamak
  • Onları ilköğretime hazırlamak
  • Şartları elverişsiz çevrelerden ve ailelerden gelen çocuklar için ortak bir yetiştirme ortamı yaratmak
  • Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamaktır
  • Aileleri çocuk eğitimiyle ilgili bilgi beceri ve tavırlarında yönlendirici olmak



Okul Öncesi Eğitim Kurumları [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



Kreş: “3” yaş, Anaokulu: “4-5” yaş, Anasınıfı: “6” yaş alanlarını kapsayan çocukların eğitimi amacıyla örgün eğitim yapılan kurumlardır.


*Alıntıdır. [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
uyuyan_gunes

Cinsiyet : Kadın
Mesaj Sayısı : 4
Kayıt tarihi : 01/11/09
Yaş : 36
Nerden : Keşke Plüton olsaydı.

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Okul Öncesi Eğitim Nedir ?

Mesaj tarafından uyuyan_gunes Bir Salı 3 Kas. 2009 - 0:17

NEDEN ÖNEMLİDİR ? [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]

Çocuğun oyun gereksinimini en iyi karşılayan toplumsal kurum, “Anaokulları “dır.
3-6 yaş çocuklarının eğitimini gerçekleştiren anaokulunu, annenin yokluğunu giderecek bir kurum olarak değil de, annenin tek başına çocuğun üzerindeki ilk yıllardaki rolüne katkıda katkıda bulunan ve bu rolü yaygınlaştıran bir kurum olarak değerlendirmek gerekir.
Anaokulu, ilköğretime hazırlık olmaktan çok, ailenin dışına atılan ilk adım olarak düşünülmelidir. İlk üç yıl içinde çocuk, model olarak aldığı anne ve babasından alabileceğini alır ve kendisine tanınan fırsatlar ölçüsünde belirli bir psiko-sosyal olgunluğa varır. Ancak bu gelişim sınırlıdır.
Froebel’ in deyişiyle:” Anaokulunun amacı, öğrenmeye ilgi uyandırmaktır.”Anaokulu, çocuğa bilgi aktarmaktan çok, çocuğun içinde var olan yeteneklerin serpilip gelişmesine yardımcı olur. Çocuk, anaokulunda en iyi oyun ortamını bulur,işbirliğini geliştirir,yaşıtlarıyla ilişkiye girer. Anaokulu çocuğu, kendi hakkını korurken, paylaşmayı ve başkalarının özgürlüğünü zedelememeyi öğrenir.
Anaokulları, çocukların sözel faaliyetlerine önem veren ve onlara hareket imkanı hazırlayan kurumlar olmalıdırlar.
Anaokulunda renk, sayı ve kavramlar, çocuğun düşüncesine uygun bir biçimde somuta indirgenerek verilir. Parmak boya ve resim faaliyeti, su oyunu, kum oyunu, ritmik jimnastik, bloklarla oynama önde gelen oyun dizileri arasında sayılabilir. Çocukların en hoşlandıkları dramatik oyun köşeleri, doktorculuk, bebekçilik, bakkalcılık köşeleridir. Çocuk en iyi ve örgütlü oyun ortamını anaokulunda bulur.
Anaokulunun temel öğretim programı içinde insan ve hayvanları tanıtma, ülkemizi ve dünya ülkelerini tanıma, önemli olay ve günlerle, trafik, görgü gibi çeşitli kuralları öğrenme sayılabilir.
Anaokulu, aynı zamanda kuralları en etkili bir biçimde öğretebilen bir kurumdur. Çocuk, yaşıtlarıyla ilişkiye girerek birlikte yaşamayı, yemek yemeyi, uyumayı ve oynamayı öğrenir. Böylece başkalarının özgürlüğünden haberdar olur,”ben” ve”başkası “ kavramlarının bilincine vararak yardımlaşma ve işbirliği duygusunu geliştirir.
Anaokullarının, çocukları ilköğretimlere hazırlayan birer kuruluş niteliğinde olmaları önemlerini daha da artırmaktadır. Toplumsal işlevleri büyük olan anaokulları , çocukları barındıran değil, fakat onları eğiten ve biçimlendiren çok önemli eğitim kurumlarıdır. Bu tür kurumların yalnızca ticari amaçla açılmaları, çocukların gelişimlerini olumsuz açıdan etkiler.
Birlikte yaşama ve çalışmayı öğrenirken, çocuğun ayrıntılarıyla kopya edeceği, sağlıklı bir öğretmen modeline ihtiyacı vardır. Bu sebeple, anaokulu öğretmeninin olumlu bir model oluşturmasının yanında, yeterli düzeyde pedagojik formasyona sahip olması ve mesleğini sevmesi gerekmektedir.
Bunun yanı sıra anaokulu öğretmeni, çocuğun gelişim ve uyumundaki karmaşık psikolojisiyle, ihtiyaç duyduğu çevre koşullarını bilebilmelidir.
Kısaca anaokulları, annesi çalışmayan çocuklar için 4 yaşından, annesi çalışan çocuklar için 3 yaşından itibaren gerekli ve yararlı kuruluşlardır.
Ancak, burada anaokullarının nitelikli olması, amacının çocukları barındırmak değil, başarılı bir eğitim olması gerektiğini vurgulamakta fayda vardır. Wink
avatar
uyuyan_gunes

Cinsiyet : Kadın
Mesaj Sayısı : 4
Kayıt tarihi : 01/11/09
Yaş : 36
Nerden : Keşke Plüton olsaydı.

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz